Rahsia Terbongkar: Blogger dpt 200k unique visitor dlm sehari...

Salam.. haa.. aku nak share dengan korang la.. rahsia ni.. aku rasa baik aku share dengan korang sebab aku tak lupa diri punya.. haha.. aku nak sama2 dpt 200k unik pelawat sehari atau lebih.. ehe..


Mesti korang tanye mane aku dapat rahsia ni..aku dapat dari sini.. haha... meh aku rumuskan camne top blogger macam Paultan.org atau .. RedMummy.com... ehehe...

Rahsia tingkat trafik dlm blog anda:

  1. Libatkan diri korang dengan blogger komuniti dan bina hubungan baik dengan mereka. Mcm korang slalu wat jenguk-menjenguk blog kawan2 lain..kire korang jadi mcm salesman la..promote blog masing2..ni betul beb..tak tipunye..sume top blogger wat cmni..
  2. Korang wat n3 yg menarik.. tarik minat ramai lagi blogger nak tahu pe yg korang nak ceritakan sebenarnya.. baru la ramai org yang nak tahu cerita selanjutnya dari post korang..
  3. Passion.. atau nama lain minat yang mendalam dalam posting blog.. yang ni korang kene bagitahu kat kawan2 korang yang 4lo korang tahu yang korang ni aktif dan bersemangat nak berblog.. baru la blogger lain sedar dan nak start 4lo blog korang..
  4. Tingkatkan blog korang dengan search engine.. korang guna la plugin yang senang orang lain cari..cth plugin seperti Google Search Engine..
  5. Rajin2 la korang komen dlm blog orang lain juga.. sbb at least empunya blog tahu korang nye inisitif nak tinggalkan komen.. klu buh dlm shoutbox?.. bagi aku..komen la..baru leh tinggatkan pelawat unik..
  6. Lastly.. korang buat je sampai korang nampak results.. perkara ni susah skit nak dapat dlm seminggu dua.. dlm setahun..insyaAllah.. tapi korang kene la buat je.. sabar.. malah aku tengok.. de blog tuh..baru setahun jagung.. tapi dpt ramai pelawat unik.. so.. kene sabar.. sampai korang nampak results... setiap Top Blogger yang de dlm dunia ni harungi benda yang sama pada permulaannya..
Aku harap info sedikit ni dapat membantu korang dlm meningkatkan lebih ramai lagi pelawat unik ke blog korang sumer.. ingatlah.. usaha tangga kejayaan.. bertindak sekarang..jgn lengah2 tindakan anda.. bahwasanya.. melengahkan sesuatu perkara adalah sikap manusia yang sentiasa dlm kerugian..wallahualam

3 comments:

Aida a.k.a Beardot said...

ohh..tips yg sgt bagus..

aida pun nk wat cam ni lah..tp xde idea lah nk wat n3 yg menarik

aibaks said...

aida: haha.. tu la.. tapi bkn aida da lama bloggin ke? msti de idea yang menarik..

Cik Dayah said...

info yang sgt menarik..syabas..hihihihi