Korang berani nak tukar?

Isu pasal ni aku da dengar lama da.. start dari aku sekolah rendah lagi klu tak silap.. tapi tindakan kita sebagai rakyat malaysia? hhmmm... aku rasa masih di tahap membimbangkan..

N3 aku kali ni atas dasar aku sangat setuju dengan kempen yang di war warkan oleh pihak kerajaan serta badan2 tertentu agar kita sentiasa mempercayai dan memilih produk2 yang dikeluarkan dari malaysia agar ekonomi negara sentiasa berada di tahap yang memuaskan..

Tapi ape yang berlaku.. sampai sekarang aku lihat.. kita sebagai rakyat malaysia ni kurang prihatin dengan apa yang berlaku.. aku still ingat time Palestin kene serangan Amerika beberapa tahun lepas.. pastu ada satu badan tertentu mew war-warkan kempen boikot.. tapi hingga kini ramai rakyat malaysia yang masih tak prihatin dengan menyokong pembelian produk luar..

Kenapa isu ini berlaku? adakah korang sume yang membeli produk luar tuh tak yakin dengan produk tempatan? sebagai contoh aku bagi.. ramai yang mampu beli mercedes benz.. tak pun bmw.. sebab mereka tuh kaya di mata.. tapi.. korang tahu tak? exora yang dikeluarkan oleh proton adalah satu produk tempatan yang mempunyai teknologi yang setanding dengan mercedes mahupun bmw... tapi korang tak tahukan?

Kepada rakyat2 malaysia yang kini menyokong produk tempatan.. aku ucapkan tahniah kepada anda semua.. semogo tindakan anda semua dapat membantu negara mahupun sektor industri/usahawan negara untuk terus bersaing di Malaysia..

Aku harap korang sume sedar dan bantu me war2 kan kempen ini.. sebab perkara ini da menjadi masalah serius.. aku de terjumpa dlm internet yang membuat kempen boikot gak.. tapi yang sedihnya mereka boikot produk malaysia.. hmm... aku jadi lagi sedih sbb tempat tuh berjiran dengan kita.. aku harap kita semua dapat sama2 membantu dalam kempen ni...klu korang nak tahu lagi tentang produk malaysia.. meh masuk sini..

No comments: