Emas.. dulu dan sekarang...

Klu aku cakap pasal emas.. mesti korang lebih pakar dari aku.. pada mulanya aku ingat emas ni hanya barang perhiasan untuk kaum hawa je.. tapi aku baru tahu yang emas ini bukan setakat untuk perhiasan diri.. tapi ia merupakan aset dan nilai mata wang boleh cair yang sangat tinggi..

Ia bermula sejak 3 tahun lepas.. time tu aku beli emas se gram hanya 85 hengget je.. korang bayangkan.. emas yang aku beli tuh hanya emas perhiasan gred 916 je.. pastuh setahun demi setahun aku folo rege emas tuh.. die makin naik.. jadi 97 segram.. pastuh naik lagi 115 segram.. la ni.. da cecah 130 segram.. baru 3 tahun beb..


Aku dalam perancangan nak wat pelaburan emas.. meh la join aku.. tapi sekrang rege emas da agak tinggi berbanding 3-4 tahn lepas.. uhu.. la ni aku tengah usha emas 999.. ehe.. rege die mahal beb.. tapi aku nak wat jadi rete aku..ehe..

aku da servey beberapa produk emas yang boleh dijadikan pelaburan.. kijang.. public..even emas kat kedai emas pun leh gak.. tapi korang kene pandai2 la..

Aku impikan untuk memiliki sebuah bilik cam gamba yang aku post kat atas tuh.. ehe.. pergh.. kaya beb.. inysaAllah.. semoga Dia sentiasa membantu aku dan elakkan aku dari perasaan tamak.. amin..

1 comment:

Helmy said...

Saudaraku...
Biar ga tamak, bikin dulu lah hati kita semurni emas....
hehehehheheheeh....