Sedar tak sedar..

Sedar tak sedar.. rini masuk hari ke 15 Ramadhan Al Mubarak.. hmm... aku pun tak perasan da 15 hari umat Islam semua berpuasa.. tapi yang best nye.. mak aku.. minggu lepas die gi Umrah.. alhamdulillah.. da balik ke Malaysia.. tapi di sana.. mereka Puasa awal sehari.. so kite umat Islam di Malaysia baru puasa 15 hari.. tapi mak aku da puasa 16 hari.. alhamdulillah..

Tapi dalam Islam.. kite wajib berpuasa di bulan Ramadhan yang penuh keberkatan ni.. tapi dalam bulan Islam hanya 30 hari untuk setiap bulan.. bile aku berbincang dengan isteri aku.. hmm.. die ckp mak aku boleh sambut Syawal awal sehari.. tapi kene la bwk berbincang dengan para alim ulama'.. kang orang cakap aku ni pepandai je..haha...

Tapi aku duk fikir.. sepanjang 15 hari aku berpuasa.. bagaimana la Allah Ynng Maha Esa terima ibadah aku.. cukup ke tak.. hmm.. de ustaz beritahu aku.. bulan Ramadhan ni seperti seribu bulan.. bayangkan lah.. klu kite semua dapat berpuasa penuh dengan penuh berkatNya.. ia seperti kite berpuasa seribu bulan.. Allahuakbar..

Aku sangat berharap agar korang semua pun dapat berpuasa dengan penuh keimanan serta ketakwaan.. amin..

No comments: