Nibiru 2012..betul ker?

image dari google
Pernah tak korang dengar pasal Planet X Nibiru yang semakin diwar2 oleh sesetengah pihak yang bagitahu Plantet X Nibiru ni akan melanggar bumi pada tahun 2012?  hmm... pastu bile sesetengah individu ni da war2 kan pasal perlanggaran ni.. ramai yang jadi takut dan claim itu la kiamat atau end of world.. 

Uish... jgn ler terpengaruh sangat pasal benda2 ni beb.. sbb Planet X Nibiru ni da dikaji oleh Nasa sendiri dan takde nyer Planet X Nibiru ni.. laporan dalam berita hari ini dari NST yang disampaikan oleh Datuk Dr. Maximus Ongkili, Menteri di Kementerian Sains, Teknologi dan Innovasi..

"Mengikut pencerapan Nasa, tiada bukti kukuh tentang Planet (Planet Nibiru) itu."

"Sehingga hari ini, tiada objek di angkasa lepas yang boleh mengancam keselamtan bumi."

Tu la antara jawapan2 yang diucapkan oleh Datuk Dr Maximus itu sendiri setelah mendapat pengesahan dari Nasa.  Cerita pasal Nibiru ni bermula pada tahun 1995 oleh Nancy Lieder dalam webnya Zeta Talk.  Tapi bagi aku.. ini semua hanya mainan depa semata2 yang nak hancurkan kepercayaan Islam tentang kiamat..

ye lah konon2 adela planet nih...pastu depa konon wat la something yang menyelamatkan bumi...macam kita nih leh terlepas plak ngan kiamat yang Allah swt dah janji pasti berlaku....mcm cerita2 Final Destination kononnya leh 'cheat death'...padahal Allah swt kata kalau dah tiba masa sesaat pun xleh nak cpt or nak delay... 

Aku pernah baca tentang hukuman akhir zaman (kiamat) ni.. dikatakan Rasullah SAW yang merupakan kekasih Allah juga tidak mengetahui bila kiamat akan berlaku.. ini kan pula manusia? Rasulullah saw hanya diberitahu tanda2 kecil dan tanda2 besar kiamat akan berlaku...sebagai umat Islam.. penyebaran sesuatu maklumat yang palsu adalah fitanah.. dan fitnah lebih besar dosanya dari membunuh..

Sama2lah kite kuatkan iman.. bertakwa serta takut kepadaNya.. tinggalkan segala kemaksiatan dan laranganNya.. bahawasanya..Dia Maha Mengetahui segala sesuatu..

No comments: