peluang baru "tumbuh segar" 2011..

ehsan dari abg google
korang rasa.. tiap2 tahun.. berapa ramai graduan yang dikuarkan tamat belajar dari setiap institusi pengajian.. tak kira la peringkat apa sekalipun.. sijil ke.. diploma ke.. ijazah ke.. mahupun peringkat yang lebih tinggi sampai ke peringkat master atau PhD...

dalam mesia je.. aku rasa IPTA je da belambak.. tak masuk lagi IPTS-IPTS yang memang aku rase cam cendawan tumbuh lepas hujan.. memang belambak.. pastu para graduan2 depa semua mesti de je yang grad tiap2 tahun..

lepas grad depa2 ni de keje ke? punya la ramai graduan2 yang tiap2 tahun tumbuh segar ni.. hmm.. camne yerk? bidang pe yang de.. nak keje camne? susah ke keje nanti? hhmm.. mungkin ni la antara ideologi2 para graduan yang "tumbuh segar" ni..

nak dijadikan cerita.. aku tgk dlm sokabar rini... terdapat lebih 35 hebu peluang pekerjaan baru yang akan ditawarkan tahun ni sahaja.. ni yang di kira dalam sokabar.. tak termasuk lagi peluang 2 pekerjaan yang tak diiklankan secara meluas...sumber bharian

tu pun tak termasuk penyerapan pekerjaan tahun 2010 je da dekat 50 hebu orang di ambil keje.. tahniah buat korang yang terpilih dalam tahun 2010 lepas..

banyak gak peluang2 baru yang ada kepada para2 graduan kite yang "tumbuh segar" nanti.. bagus la dari dorang ni duk merempat tak tentu hala.. harap2 kurangla skit gejala sosial sbb depa2 ni semua duk sibuk keje..

kepada bakal2 graduan 2011 ni.. aibaks.blogspot.com ingin mengucapkan selamat bergraduan dan selamat maju jaya dalam kehidupan korang semua! semoga korang dapat keje yang elok dan same2 la kite elakkan pelbagai gejala2 yang kurang sihat gamaknya..

No comments: