Akhirnya...

Hari ini adalah hari terakhir aku bercuti di kampung.. rase cam baru semalam je aku kat kampung.. uhu... sok pepagi subuh aku dah kene cabut balik kl.. tak puas beb balik cuti.. masa apply dulu aku rasa cam cukup je 3 hari.. skali bile masa berlalu.. sangat pantas.. sok da kene bertugas blk.. sedey plak aku..

Petang tadi aku balik kampung belah arwah ayah aku.. singgah jap pusara arwah sambil sedekahkan tahlil ringkas.. pastu kemas2 skit pusara die.. kemas gak pusara arwah abang long ku.. pastuh duk jap.. temenung kat pusara tuh.. dlm kul 6 petang aku gerak balik..

Masa aku balik kampung.. aku balik dengan akak aku.. lepas aku dan akak aku da singgah kat pusara arwah.. aku pun gerak balik gi pantai pengkalan balak.. pergh.. sejuk je mata memandang air laut.. korang kat kl tak tahu pe rasa klu duk tepi laut.. rase tenang.. pastuh dengan ombak kecik memukul pantai.. pastu sore budak2 keriangan tengah main air.. wat istana pasir.. pastu de group tgh memancing ikan.. di tambah pulak dengan adegan panas couple2 muda tgh duk meningkatkan suhu badan mereka di waktu petang sambil menyakitkan mata aku.. haha..

Tapi memnag besh.. lepak kat pantai dengan akak aku dalam 45minit.. pastu aku terus balik rumah.. ondaway akak aku cakap lapa la plak.. pastu die terasa nak makan Burger King.. haha.. kopak aku jap kene blanja bege king.. lepas beli bege king kat Jusco baru bandar melaka.. aku terus balik utk menyantap dinner aku yang agak mahal tuh kat rumah.. sbb mak aku pun lum makan lagi.. so kene la beli tuk mak aku.. pastu makan dengan family kat rumah.. best beb!

Aku makan BK Whopper Double.. haha.. rege die.. toksah cakap la.. aku leh dapat ramly bege 7 bungkus biasa... haha.. tapi pe leh wat.. da akak aku terasa nak makan.. die paw terus aku.. memang kopak aku jap.. pergh..

Pe2 pun.. ini la hari terakhir aku bercuti sakan kat melaka.. bersama ahli keluarga aku.. sok aku kene balik bertugas dan tinggal berseorangan bertemankan kucing aku kat rumah yang da 3 hari tak jumpe aku.. ntah makan ke tak.. cian plak kucing aku tuh...

kepada kengkawan... meh la amik masa korang kejap.. balik la kampung.. tenangkan diri.. insyaAllah.. lepas korang cuti.. tenaga korang akan di caj semula.. dan korang akan bersedia untuk bertugas dengan tenaga baru.. pe2 pun.. selamat menjalankan tugas korang..

4 comments:

Nazz@Purple said...

betul tu ..tp naz curi mase nak bercuti kadang2 xsempat:(

aibaks said...

nazz: ehe.. meh la bercuti reramai.. haha..

ardinihumaira said...

bercuti memang best walaupun penat tapi suka hati :)

aibaks said...

dni: penat la gak tapi enjoy!