Rejab dalam Julai.. kenangan, peristiwa dan...

Salam Ahad dari aku kepada geng2 kat alam maya nih.. da lama aku tak wat post n3.. aku cume berkesempatan gi jenjalan je kat blog orang lain.. ehe.. oleh sbb aku dah lama tak tulis n3.. aku pun jadi bingung dengan idea2 yang bernas.. ehe.. sampai la de sorang sahabat maya aku yang bagi cadangan suh aku wat la n3 yg spesel.. hee..

Pastuh aku pun teringat yang kini kite sume sedang mengakhiri bulan jun.. dan ingin memasuki bulan julai.. dalam bulan julai ni.. klu dlm hukum islam.. jatuh bulan rejab.. banyak ulama2 de menyarankan kite supaya memperbanyakkan amalan2 yang baik seperti berpuasa sunat.. dan lain2 lagi.. di samping tuh.. de gak peristiwa yang terjadi pada bulan rejab ni yang korang hampir2 tak ingat..

Klu aku cakap pasal valentine korang sume ingat.. 14 feb... klu aku tanye psal hari buruh.. korang mesti jawab dengan bangga nya.. "Hmm.. 1 mei la.. takkan tak tahu kot..".. pergh.. mantap.. mantap.. ehe.. klu aku tanya.. de pe dalam Rejab? ha.. terpinga2 korang pikir.. sambil aru kepala & ckp dlm hati "Pe la budak ni tanya aku ade pe dlm bulan rejab?".. haha...

Bulan Rejab la bulan yang istimewa khas utk Nabi kite Muhamad SAW.. sbb bulan ni pada 27 rejab.. Baginda telah diberikan peluang untuk berjumpa dengan Dia yang Maha Esa..itu la peristiwa Israk & Mekraj.. ehe...

Aku nak ckp pasal peristiwa ni .. aku lemah skit la.. tpi klu korang nak tahu lebih lanjut.. korang cari & tanya la kat ustat.. iAllah.. korang dapatla sedikit ilmu.... tapi pe yang aku nak share dalam rejab atau julai ni ialah.. ehe... ia jatuh gak pada tarikh yang sama... cume awal sehari je.. 26 rejab 1431H.. bersamaan 9 Julai 2010.. ehe...

Nak bagitahu segan.. tapi.. aku sarankan korang up to date dengan blog ni.. nanti aku hapdet lagi informasi terkini.. ehe.. klu aku lupa.. korang ingatkan ye.. ehe..

No comments: