Supper tgh mlm..mamee kari berapi!

Malam ni.. aku tak leh tido.. pastu tetibe je perut aku meragam.. hmm.. pastu aku tgk kat dapur de mamee slurrpp kari berapi.. pe lagi.. aku sentap la 2 bungkus.. haha.. lapa punye pasal..

Sekali sekala nak wat n3 cam orang len gak... n3 menu masakan.. haha.. menu rini.. mamee slurrpp kari berapi..

Bahan-bahan:
1. 2 bungkus mamee slurrpp kari berapi..
2. 1 1/2 cawan ari.. (aku suke pekat2..)
3. 2 bungkus perencah mamee slurpp kari berapi..
4. Lada putih (secukup rasa..) haha..

Cara-cara penyediaan:
1. Panaskan periuk kecik dengan api sederhana..
2. Masukkan 1 1/2 cawan air ke dalam periuk dan tunggu sampai mendidih.. (aku suke pekat2.. so klu korang tak suke pekat2.. korang leh letak 2 cawan air.. ehe)
3. Masukkan perencah kari berapi ke dalam air didihan.
4. Masukkan mammee slurrpp ke dalam air mendidih bersama rencah yang sedang di masak..
5. Tutup periuk dan tunggu 2-3 minit
6. Masukkan sedikit lada putih mengikut cita rasa anda..
7. Hidangkan masakan anda dalam mangkuk yang menarik..(lagi menarik mangkuk tuh.. lagi menyelerakan hidangan anda..haha..)
8. Potong ler cili skit ke.. buh atas mamee tuh.. baru la presentable.. ehe..

Kepada kengkawan.. selamat mencuba resepi nih.. haha.. pastuh korang baru tahu.. yang aku pun pandai wat n3 masak-memasak ni.. haha.. cume aku tak de gamba je nak buh dlm n3 ni.. (xd kamera lagi la..) selamat berjaya & selamat malam..

7 comments:

NOORWAHIDAH MOHD RIDZUAN said...

aiyak.. 2 bungkus tu (",) lapar betul lah ni ye. He..he..

sWeEt 'N LoVeLy said...

dua bungkus tapi nape makin kurus?uhuuuhuhu

aisybasyirah said...

haah kalo saya buat maggi mesti kene taruk sayur, daging atau ayam.. baru rase

makdara terdiva said...

fuiyoh!! siap resepi tu... :)

aibaks said...

noor: haha.. lapa la gak.. belasah je pe yang de depan mata..

sweet&lovely: kurus? hmm.. maybe mknn tuh tak singgah kat perut kot.. terus ke otak utk jana pemikiran..haha..

aisybasyirah: bes gak klu buh sayur ke.. daging ke.. tapi kat rumah tuh takde plak harta2 cam tuh.. buh lada putih je..ehe

makdara: ehe.. sekali sekala wat n3 masakan..ehe..

ohoeya858.blogspot.com said...

upload la "mamee kari berapi" nyer.. bru bleh comment masakan awk..

aibaks said...

oe ya: ehe.. time lapa tuh.. tak plak tepikir nak amik gamba.. ehe