Kenapa jadi begini...!!??


Salam petang jumaat.. sekarang musim bulan syabaan.. aku perhatikan lebih ramai pasangan muda mudi yang sibuk melangsungkan majlis resepsi atau perkahwinan merekan dengan pilihan masing2..( ceh.. macam la aku ni da lama kawin..ehe..) Malah pada tarikh pernikahan aku dulu.. dan tarikh persandingan aku dlu.. ramai gak yang turut sama meraikan majlis yang sama.. so, sempat lagi klu aku wish Selamat Pengantin Baru kepada pasangan yang baru melangsungkan majlis resepsi masing2..

Tapi aku nak share sesuatu perkara yang aku perhatikan hampir 90% ia nya terjadi kepada pasangan yang sudah lama kawin.. eh..bukan isu panas pasanag lain ke.. cerai berai ke.. bukan beb.. ni isu PERUT KEDEPAN.. haha..

Aku perhatikan ramai golongan lelaki yang mengalami masalah serius ni.. aku rasa la kan.. klu dulu time bujang trang tang tang... duk rumah sewa.. baju baju sendiri.. masak pun kengkadang.. pastuh makan pun jage.. jimat poket nama nye..ehehe.. takpun paling kurang bangun pagi matahari tegak da berdiri.. pastuh malas nak makan banyak2 kali.. die terus combine breakfast..lunch & dinner.. haha..

Tapi lepas kawin lain plak beb.. aku rasa ramai lelaki yang ingat da de bini semua bini buat.. basuh baju.. masak nasi.. kemas rumah.. yang si laki ni.. duk termenung je.. sakan la si bini buat keje semua.. haha...

So, aku sarankan kepada pengantin2 yang baru kahwin.. amalkan la sikap bekerjasama.. mesti korang pernah tgk katun WonderPets kan.. haha.. apa yang penting? KERJASAMA!

Ehe... jadi la lelaki yang bertanggungjwab.. tolong menolong adalah tanggungjawab bersama.. pupuk sikap murni agar dapat diterapkan kepada anak2 kelak.. ehe..

1 comment:

Siti said...

hehe.. entri ni mmg bagus kalo nak kasi nasihat sesama lelaki.. :)