Ramadhan Al-Mubarak 1431 H..

Salam Isnin kepada semua, rini da masuk 19 Syaaban 1431 H.. de beberapa fatwa dan hadith ckp.. perbanyakkanlah berpuasa di bulan Syaaban.. insyaAllah.. banyak pahalanya.. tinggal 11 hari lagi untuk menjelang Ramadhan..

Rini baru 1st day aku nak start puasa syaaban.. haha.. da dekat sebulan lebih da aku tak puasa.. lastly aku ingat time bulan rejab je aku puasa.. cakap pasal isu puasa ni.. aku teringat dari sebuah hadith tentang 3 perkara yang sentiasa Rasullah SAW lakukan hampir setiap bulan ialah berpuasa sunat 3 hari setiap bulan, mendirikan solat sunat duha dan solat witir..

Hmm.. klu korang nak tahu lebih lanjut lagi pasal agama.. aku sarankan korang Google je... haha

Tapi kepada kaum2 wanita yang belum menggantikan puasa mereka tahun lepas.. aku sarankan korang cepat2 la ganti kan puasa korang ye.. tinggal 11 hari je lagi.. aku rasa sempat la korang nak ganti.. hehe..

Tapi kepada kaum lalaki yang perasan senggugut last year.. hmm.. tuh da masuk topik dosa pahala.. tu korang "kaw tim" dengan Dia yang Maha Mengetahui.. haha..

Aku di sini nak himpun 10 batang jari aku untuk memohon ampun dan maaf kepada korang semua jikalau aku de tersindir korang ke.. ngata korang ke.. tak pun korang perasan sendiri yang aku ni sindir korang ke.. sempena syaaban yang berkat ini.. aku pohon maaf.. nanti Syawal aku mintak maaf lagi klu korang miss n3 aku ni.. haha..

Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak 1431 H yang bakal menjelang..

No comments: