Beskal elektrik...

hak terpelihara aibaks.blogspot.com
Masa aku ondaway nak isi minyak tadi.. aku singgah kat Esso Jln Universiti... pastuh aku ternampakla kat  satu sudut tuh.. de menjual beskal elektrik.. mungking utk kegunaan para pelajar2 universiti atau kolej kat area PJ tuh.. haha..


De dalam 5-6 model yang dijual kat situ.. rege die aku tanye pekerja kat situ salam RM 1500 sebijik... hmmm... agak mahalla.. tapi klu de orang yang malas nak jalan kaki.. nak save tenaga time2 pose ni.. aku rasa beskal ni sangat lah berguna.. ehe

hak terpelihara aibaks.blogspot.com


Korang jgn tak tahu.. keupayaan beskal ni boleh cecah 50 km utk satu kali caj penuh.. nak caj penuh tuh aku tak tanya plak bape lame.. meh korang tgk mesin yang menggerakkan beskal ni...haha
hak terpelihara aibaks.blogspot.com


Siap de lampu lagi klu korang nak guna tuk waktu malam.. aku rasa tak la laju sangat beskal ni.. klu betri da abis.. korang leh kayuh cam manual je.. jangan risau klu batri abis tak leh jalan.. kayuh la sampai rumah.. pastu korang caj la balik.. utk kegunaan harian leh kot.. kepada pelajar2 zaman sekarang..

2 comments:

Kancilbiru said...

bagus untuk student dan juga orang2 tua..:)

aibaks said...

kancilbiru: tu la pasal..zaman moden sekarang..ehe