Hepi Besdey Pian..

Sabtu lepas aku balik kampung dengan isteri aku kat Melaka.. ehehe.. sambil2 nak berbuka dengan mak aku yang baru beberapa hari balik dari menunaikan ibadah umrah di Mekah.. 


21 Ogos tuh plak besdey abang aku.. kite pun ramai2 la  sambut besdey die.. sekali dengan anak2 die..semua orang sponsor.. mak aku sponsor ikan bakar.. isteri abang aku plak sponsor kek.. aku n isteri aku plak.. sponspor satay! yay!


Pusing punya pusing satu Melaka aku tak jumpe kedai yang bukak before berbuka yang jual satay.. kat bazaar Ramadhan Cempaka ade la.. tapi aku tgk dorang jual yang da masak.. sejuk.. uhu.. tak best la beb.. aku nak yang panas2 baru masak atas arang lagi.. haha...



Pusing2 aku jumpe la kedai ni.. (atas bantuan kawan aku Lan).. nama kedai ni Restoran Kamisah.. tapi brader yang jual satay ni nama die Mansoor.. aku pun order la 20 cucuk ayam dan 20 cucuk daging.. tgk jam da dekat 7 malam.. berbuka kul 7.24 kat Melaka..



Sambil tunggu brader tuh masak.. aku pun snap la gamba ni .. haha.. masak tepi jalan je beb.. marketing plan yang bagus.. hehe





Ni rupe aku time tgh tunggu satay tu masak.. haha.. sangap je..



Haha.. pe2 pun.. kembara aku pulang ke kampung sangat menyeronokkan...

No comments: