Minyak Yu Cap Limau


Dalam banyak2 minyak urut.. aku paling suke minyak Yu Yee cap Limau ni.. memang best giler.. aku yang tak reti buang hangin.. pakai je minyak ni terus burp sana.. burp sini.. haha...

Minyak ni de lesen bawah kerajaan Mesia.. so makna nya ia selamat digunakan.. aku da try gune minyak lain.. tapi lum dapat tandingi minyak ni.. haha... 

Minyak ni selalunya digunakan utk budak2 kecil.. tapi aku kisah pe.. haha.. aku tibai je.. kat kedai de 3 jenis a.k.a saiz minyak ni.. yang kecik.. sederhana.. besar.. rege? hmm... tgk tempat kot.. aku beli yang sederhana.. anggaran rege dalam RM8.00-9.00.. yang kecik skit dalam RM6-7... tapi yang besar tuh.. dalam RM 13-15... pe2 pun ia ikut tempat.. 

So.. klu korang de masalah perut kembung ke.. meh la cube minyak ni.. pada aku ia sangat berkesan.. ntah pe die isi kat dalam tuh.. ehe..

10 comments:

Ustaz Love said...

Ustaz Love suka guna pati halia...

p/s : kalu bleh, cbox tu jgn letak captcha.. sbb jadi lambat nak tinggalkan jejak.. just cadangan ;)

aibaks said...

tq la ustat..nanti sy tukar blk seting..ehehe.. ingat de benda baru kat cbox tuh.. ehe

ohoeya858.blogspot.com said...

ade prblm 'hangin' rupe nye u ni :D
ingatkan Adam je ade keep stok myk ni :D
bleh try juge masukn hirisan 'halia muda' dlm masakan harian n minuman..
myk utk kgunaan luaran.. dalaman prlu juge..

aibaks said...

o ya: best gak dapat tips camni.. ehe.. takpenah try buh halia muda dlm myk ni.. nti cube..

ohoeya858.blogspot.com said...

choooppp!! bkn ltk halia muda dlm myk aibaks..
i mean dlm masakan atau minuman.. contohnye msk sayur kangkung goreng kan.. (dh kena pjg lebar dh ni he3) awk tambah 'hirisan halia muda' (cm bunga rampai gi2) dlm bhn2 lain yg biase..
klu wat tea 'O' agk2 1 hiris msukn dlmnye..
haaa gi2..

aibaks said...

o ya: klu cmtuh.. sakan la angin kuar nti.. haha...

ohoeya858.blogspot.com said...

he3.. eh awk.. bkn ltk bbyk.. 1-2 hiris je halia mudanya..

aibaks said...

haha.. lum leh try lg ni.. mgkn raya kedua try sbb raya nti mkn byk... haha

Mama Kembar said...

mama pun mmg guna minyak ni je, utk mama & si kembar 3... dr peknen sampai la skarang, guna yg lain tak sepower yg ni

aibaks said...

mama kembar: hmm.. tp isteri saya ni sekarang suke axe brend plak.. ehe