aduh... ada ke patut.. berhati2 la yerk ADAM & HAWA..

aku pinjam dari encik google jer
semalam tengah aku sibuk2 kt lib ni wat keje smbl blogwalk.. aku perasan de perkara yang mesti korang tak perasan.. hmm..

kes ni agak sensitif skit kot.. lebih2 lagi aku tak sempat nak ambik gamba sbb kamera takde.. kamera fon plak rosak.. haha..

kes die ialah..hmm.. aku cakap bahasa kiasan jer la.. kepada kaum2 lelaki.. hati2 mase korang nak duduk atas kosi kat luar sane..jgn main duduk jer.. sbb korang tgk2 la dulu mane tau de titisan apa2 yang tak boleh buat korang solat dengan seluar yang korang pakai.. hmm..

pastuh peringatan kepada kaum hawa plak.. aku harap korang pun hati2 la yerk.. klu korang da tau korang tgh2 dlm waktu.. korang selalu la cek yerk.. nak kene tukar.. korang tukar la..

bukan pe.. mmg la korang leh solat klu korang tak tahu.. tapi kan lebih baik jika korang sentiasa  berada dalam keadaan sedar terhadap keadaan sekeliling..

cume peringatan dari aku jer.. wallahualam..

5 comments:

ardinihumaira said...

betul tu.. kena alert ;)

ecah..merangkap anak cik nan said...

ohhh...pham2...betol2...kdg2 dieorg sedo...tp tinggal..yela, xkn nk angkut krusi bwk g tandas...hehehe

tp kene la b't/jwb kn....

Sasa Al-Sharif said...

aku dah paham. cik awek meninggalkan jejak. ngeri la sangat

diana said...

ingat kan budak sekolah je yang
selalu tingglkan jejak gini..
dah kerja patut nye kena tau dah waktu bile
kena bersiap sedia..
eh!tarikh nye tak tetap ke??

sWeEt 'N LoVeLy said...

hmm...tu la..kenkadang tak tegur lain jadi.. kang tegur mereka ni lain plak yang jadi.. wallahualam..