korang de berape tabung?

ehsan dari google image
aku ni kalau nak diikutkan mcm kene ade berpuluh tabung kat umah...ye la 1 tabung tuk umah, 1 tabung tuk anak, 1 tuk keta idaman (kehkehkeh), 1 lagi tabung tuk kecemasan, tu tak masuk tabung bercuti ke... tabung honeymoon ker dan tak lupe pun tabung umrah/haji... huhu..


hmmm.. 


aku pernah terbaca pasal portion gaji kita ni...wajib de portion simpanan...kalau x silap aku 10% mesti dah kite tolak awal2 untuk disimpan...bukan blanje dulu de lebih simpan...sebab kompom akan habis...yela selagi leh draw dr bank tu...kite gi la 'melukis' kat atm tu kan?


tu la...time aku kanak2 n remaja dulu de la parents aku pesan suh menyimpan tapi xla diterangkan dengan detail...so aku ni yang dah semakin tua nak la nasihat sikit kat diri aku n adik2 yg mn lum ade tanggungan tu...time ni la best time korang nak simpan duit...xpayah bayar umah, kete, api, air n so on....simpan wei...simpan tuk kawen, tuk umah, papela...nnt menyesal...cam aku ni kene la start all over again...hehe...


so selamat menabung la ye kawan2 semua...


nota kaki : aku nak gi beli tabung 2, 3 ketul ni...ekekekeke

No comments: