makanan sihat....


semalam nye dinner...aku cakap ngan wife xnak makan nasi la...sbb kalau ikut pakar pemakanan yg selalu aku google2 kate seeloknya dinner awal n jgn makan berat...so aku request la ngan wife aku wat ikan stim/kukus...

dengan bantuan resepi CMG (sape lagi...hehe)...ni la hasilnya...sebanarnya wife aku kate de je bahan yg die xikut sbb xde kat peti ais...so die buh je pe yg ade...hehehe...tp seperti biasalah...rasenye sangatla power da bom...(tekak aku la ye...)

macam senang je wat sbb wife aku tungtang2 kat dapur xsampai 10min...pastu die kate lg 10min ikan masak...wah!cpt tul...

w.pun mkn lauk je tanpa nasi...aku rasa sgt kenyang n perut xla rase kembung n bloating...xguna sebarang minyak n leh campak pape sayur yg korang suke...ni dish yg sangat berkhasiat...isi ikan pun lembut je...maybe sbb wife aku kukus sekejap so ikan ni xhilang jus die...

nota kaki : ni ikan kembung je....pasni nak beli ikan siakap ke kerapu ke...lagi mabeles kot....
nota kaki 2 : jom sihat....rakyat Malaysia sekarang kan banyak benor terdedah ngan penyakit2 bahaya...so meh amalkan cara hidup sihat n yg penting JIMAT...hehehe

No comments: