sedap giler..

dalam banyak2 kuih yang de kat mesia ni.. ni la kuih yang aku paling suke.. yang bestnye.. kuih ni aku tak dapat jumpe kat kota besar Malaysia.. Kuala Lumpur.. ntah la.. aku tak pandai cari kot.. hehe..

kuih ni dipanggil keria.. menurut brader ni.. die cakap kuih ni diperbuat dari keledek yang direbus.. pastu ditumbuk atau lenyek.. pastu wat bentuk donut.. celur dalam air gule merah yang dipanaskan.. gaul sampai kering gula merah tu.. pastu hidang.. haha..

yang aku sempat tengok brader tu wat kat dapur die.. tgk je la.. die tgh panaskan gule merah.. tinggal nak celur je keledek yang dah di adun jadi donut.. hehe..

aku je da baham dekat 6 keping.. haha.. kat sini mahal skit la.. sekeping je da 50 sen.. haha... ok la.. resepi die korang google je kat tenet.. aku cam biasa bagi kritikan yang membina.. memang best kuih ni.. korang suke kuih pe plak?

No comments: