sosej ayam besa2...

haha.. cam biasa.. aku ni suke la nak pong wife aku.. haha.. minggu lepas korang mesti penuh dengan aktiviti.. aku pun tak terkecuali gak.. layan la buat sosej ayam ni.. last week aku wat bege kemakmuran.. minggu ni aku wat sosej ayam plak.. haha..

yang best nye.. korang tgk je la.. aku buh lettuce penuh atas sosej.. kasi ala2 vegeterien gituh.. haha.. bgus beb makan byk sayur.. kasi xtra vitamin n mineral skit dlm badan aku ni.. nak jadikan cerita.. meh aku gebang skit pasal lettuce ni..
lettuce ni dikatakan boleh membantu pencernaan dan menjaga hati manusia.. die boleh gak mengurangkan risiko serangan jantung, serangan stroke dan sakit kataraks (sakit mata..).. de beberapa kajian mengatakan lettuce ni gak leh mengurangkan risiko kanser.. 


alhmdlh.. banyak gak khasiat lettuce ni.. di samping die membekalkan sumber mineral kepada badan dan kalori yang rendah.. die gak de vitamin A utk mata, kulit, rambut etc, vitamin K untuk darah, vitamin C untuk rambut kulit etc, dan lain2 lagi.. 


marilah kite mengamalkan pemakanan sayur2an.. agar memberi tahap kesihatan dalaman yang terbaik kepada kite! hehe...


nota kaki: sosej tu memang sedap! haha..

No comments: