cara ngorat zaman2 dulu..

tadi mase aku tgh duk sibuk2 buat kertas keje atas arahan bos.. de la sorang kakak ni bercerita dengan penuh semangat ngan aku.. pasal time die matrikulasi dulu.. berat die leh turun walaupun makan cukup 3 kali sehari.. die hilang 5kg setahun beb..

pastu die bandingkan time high school plak.. "dok asrama tapi makan 6-8 kali sehari.. yer la.. duk free.. mkn pun free.. berat pun nek gak free.. 10kg gituh.." akak tu berkata sambil tersengih malu.. haha..
pinjam antu pakcik google
pastu aku pun tanye.. camne akak buat leh turun sampai 5kg mase kat matriks dulu? die pun secara tak sengaja terbongkarla rahsia pasal pengalaman die dulu.. die kate mase matriks dulu.. hostel n kelas/lab die jauh.. so kene la eksesais skit hari2.. pastu tu.. da la kolej die bersebelahan ngan kolej budak2 lelaki.. 

biasala.. da nama budak lelaki.. suke ngaco ala2 ngorat gituh.. de satu hari tu.. kebetulan akak ni pakai baju kurung hijau..tibe2 die dengar de sore xbape merdu duk nyanyi..
'si baju hijau.. sedang berjalan.. melenggang2 nape sorang2?..'

lagu lame tentera.. sape2 yang tau tu leh la nyanyi same2.. haha.. dengar je sore orang tu nyanyi.. akak ni pun ngan keganasan yang tak terhingga toleh kiri kanan xde orang.. terus cabut lari ngan baju kurung hijau dalam ketakutan.. hehe..

akak ni pun nasihatla kat junior2 die.. suh jgn la berani sangat jln2 sorang mase nak gi kelas/lab.. tu la rahsia die hilang 5kg tuh.. 

nota kaki: aku fikir2 la.. kelakar plak.. dari cite berat badan sampai citer antu nyanyi plak.. haha..

No comments: