Rezeki..


Salam sejahtera kepada blogger semua.. hari ini aku nak share kat korang tentang REZEKI.. dalam hidup kita ni.. sentiasa dipenuhi dengan rezeki yang melimpah ruah.. even.. hari ni kite diberikan nafas utk kembali menjalani kehidupan yang dianugerahkan oleh yang Maha Esa cukup besar nikmatnya.. tapi.. terdapat sesetengah individu yang tidak pernah bersyukur dengan setiap rezeki yang diperolehinya..

Meh aku share dengan korang sedikit tentang rezeki ni.. mula2..time aku remaja dan mule2 belajar dlu.. aku ni liat sikit utk mensyukuri nikmat yang diberikan kepada aku.. tapi alhamdulillah akhir2 ni aku dah reti mensyukurinya.. mcm mana aku leh wat camtu? ha.. kene la betul2 percayakan kepada Dia yang Maha Berkuasa..

Aku mulakan sesuatu dengan niat..niat kene betul beb.. cth klu korang nak wat sesuatu.. niat awal tu kene betul.. klu 'ada udang celah mee'..payah la aku nak terangkan.. ehe.. pastu kite ni kecik je bai.. kecik gile.. klu korang nak mintak cuti dengan bos pun kene isi borang kan? pastu bos nak jumpe nak tanye nape nak cuti kan? pastu korang pun merayu la pada bos tuh..macam2 alasan korang create..haha.. pastu lulus la cuti korang..

Hal ini same je beb..tapi yang ni korang mintakla pada Dia yang Maha Segala2nya.. lagi besar dari bos korang..even..lagi besar dari CEO syarikat korang keje.. so..korang apply la elok2.. mintak betul2.. tapi niat korang mintak tadi kene betul gak.. jgn niat korang da lain.. pastu mintak lain.. haha.. aku tak tahu beb..

Meh aku share dgn korang skit doa nak apply murah rezeki.. aku amalkan hampir setiap hari..alhamdulillah.. Dia permudahkan jln aku..semoga korang pun tidak lupa pada Dia yang Maha Pemberi..insyaAllah..


Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyanyang..
Ya Allah, jika rezeki ku masih di langit.. maka turunkan lah..
Jika di dalam bumi.. maka keluarkanlah..
Jika ianya jauh.. maka dekatkan lah..
Jika ianya haram..sucikan lah..
Jika ianya jauh..dekatkan lah
Jika ianya dekat..permudahkanlah..
Berkat keagunganMu, kekuasaanMu dan kekuatanMu,
Berikan lah aku seperti mana Kau berkati hamba2 Mu yg soleh..
Amin..


~Salam~

1 comment:

Nazz@Purple said...

apa jua rezeki Allah bagi..jgn lupa bersyukur..;)