Dah sampai waktunya.. utk kau diubati...

Salam Selasa.. haha.. semalam aku wat n3 ketenangan di hari isnin yang bahagia.. hari ni plak.. aku na wat n3 bahagia daku serta dia yang telah lama bertahan kepada ku.. haha... hari ni aku cuti.. so aku ade masa terluang tuk berjalan.. haha.. best dapat jalan2.. tapi aku tak kemana pun.. hanya sekadar meringankan kapla hotak aku je.. haha...

Minggu lepas.. 'dia' akhirnya bernafas baru kerana sekian lama aku memberi tekanan kepada 'dia' tuk terus bertahan dengan kerenah aku.. 'dia' lah yang banyak berjasa kepada ku.. menemani ku kemana jua.. alangkah bahagianya hati ku.. kerana mempunyai si 'dia' yang sangat sabar dengan aku.. alhamdulillah..

'Dia'? siapa 'dia'? haha.. kerete yang aku selalu gunakan sebagai selain moto aku.. haha.. minggu lepas akhirnya.. kete aku dapat timing belt baru original dari Daihatsu tapi bukan Perodua.. haha.. tak mampun aku nak bayar utk spare part yang betul2 atas nama perodua.. yang ni leh tahan sampai 100,000 km.. ok la.. b4 aku tukar.. hampir 15,000 km dari kitaran yang sepatutnya aku tukar.. kete aku ni bertahan sampai ke tahap tuh..

Sebelum ni aku tukar yang murah sikit.. 70,000 km je. sbb aku tak cukup duit.. haha.. tapi sekarang.. aku balun yang 100,000 km.. insyaAllah... leh tahan lama skit..

Pe2 pun.. aku rasa bersyukur sbb akhirnya aku dapat tukar tbelt kete aku.. kepada kengkawan yang belum tukar.. baik korang gi tukar.. kang putus.. lagi parah.. silap2 kene tukar kete baru terus.. haha..

No comments: