Senyuman..motivasi diri di pagi hari

Manusia ini di anugerahkan oleh Dia yang Maha Berkuasa dengan satu kobolehan yang dapat mempengaruhi mood orang lain.. iaitu senyuman.. de pepatah mengatakan senyuman itu satu sedekah.. so.. jadikan la senyuman itu satu sikap positif dlm diri kita..

Bagi aku.. senyuman itu mesti la ikhlas.. kadang2.. kite leh tengok seseorang tu.. bile die senyum ikhlas ke tak.. haha.. de yang panggil senyuman sinis.. de yang panggil sindiran bersenyum.. pe2 pun.. nasihat aku.. senyum la dengan ikhlas.. biar orang lain nampak kita ni ikhlas dengan hanya bersenyum je..


Setiap hari.. aku mula kan hari aku dengan senyuman.. wpun de n3 yang aku buat mengatakan hari tuh boring la.. xde keje la.. tapi aku mulakan dengan seyuman.. bile korang senyum.. dia akan meningkatkan self esteem dlm diri korang.. pastu korang senyum kat orang lain.. hah! pasti orang lain pun yang xde mood tuh terus balas senyuman korang dan mood dorang terus berubah.. haha...

Nak mulakan hari korang dengan senyuman macammana? ha.. bile korang bangun pagi tuh.. da mandi.. da solat.. dan dah buat2 pe2 yang patut korang buat waktu pagi.. pastu time korang tgh betulkan tudung ke.. tengah sikat rambut ke.. mesti korang ngadap depan cermin kan? ha.. bile da ngadap depan cermin tuh.. korang senyumla kat diri sendiri... korang jgn plak malas nak senyum kat diri sendiri.. sbb bile korang malas nak senyum kat diri sendiri.. pastinya korang memang malas nak sedekahkan senyuman korang yang manis tuh kat orang lain.. tak pun klu korang malas nak senyum kat diri sendiri.. pastinya senyuman korang pada orang lain mesti senyum 'bermakna'.. haha..

Tak baik beb... so.. korang senyumlah kat diri sendiri.. pastu dengan izin Dia yang Maha Kuasa... akan mengubah hari korang dengan penuh ceria.. selamat bersenyum selalu!

No comments: