Puasa ke-enam dlm Ramadhan 1431 Hijrah..

Salam Isnin.. hari ini da masuk hari ke-6 kita sebagai Muslimin & Muslimat berpuasa dalam bulan Ramadhan..alhamdulillah.. aku harap korang sume dapat menunaikan kewajipan ini dengan penuh ketakwaan insyaAllah.. semua usaha korang akan mendapat keberkatanNya..amin..

Aku de dengar dlm saluran radio IKIM yang mengatakan 10 hari pertama Ramadhan ni.. Dia turunkan rahmat kepada kita semua sempena bulan yang mulia ni.. so.. aku berdoa agar aku dan isteri dapat menjalani 10 hari pertama ni dengan penuh rasa kesyukuran... 

Di samping korang penat2 berpuasa tuh.. aku de gak dengar  dari info yang sahih mengatakan bahawa.. korang sume digalakkan juga mengamalkan pembacaan surah2 suci Al-Quran.. ia dikatakan dapat menyucikan jiwa korang dan mendekatkan diri kita dengan Allah SWT di samping dapat menenangkan jiwa..insyaAllah..


Ok la.. pe2 pun aku doakan korang dapat menjalani ibadah dalam Ramadhan ini dengan penuh keberkatan Illahi..amin..

No comments: