Salam Eid Al-Adha Mubarak 1431 Hijrah

gambar ehsan dari google image
Salam 9 Zulhijjah 1431 Hijrah.. sok 10 Zulhijjah 1431 Hijrah.. merupaka satu hari yang penting bagi umat Islam dalam kelendar Islam.. hari memperingati sejarah Nabi Ibrahim a.s. dan Nabi Ismail a.s. berkorban mengikuti perintah Allah dalam mimpi beliau... ia difirmankan dalam surah As-Saaffaat ayat 102-107..

Kepada semua umat Islam di seluruh dunia.. tak kira di Malaysia mahupun di luar Malaysia.. aibaks di disini menghimpun 10 jari memohon sejuta keampunan sepanjang perkenalan secara maya ini..

Sama2 lah kita menghayati erti pengorbanan yang harus dilakukan sebagai umat Islam.. contohi lah seperti Nabi Ibrahim a.s. dan anaknya Nabi Ismail a.s.... yang tanpa ragu mengikuti perintah Allah SWT... bukan setakat itu, malah contohilah juga Nabi Muhammad SAW dalam mengharungi sejarah hidup baginda dalam memperjuangkan agama Islam di kota suci Mekah..

Oleh itu, aibaks di sini berharap agar semua umat Islam sama2 bangkit dan teruskan kehidupan dan memperbaiki kesilapan kta.. bahawasanya Allah Maha Besar dan Maha Penyayang.. serta Maha Mengetahui..

Salam Eid Al-Adha Mubarak 1431 Hijrah

14 comments:

CiK QiQi said...

Salam Aidil Adha too tok....keh3jmput la p ke rmh na..hahah

Eman said...

semayang rayaa pakai bju merah ye esok aibaks. baru kencang ko lari kena ligan dgn lombu.
=))

sarah-najwan said...

singgah di sini utk mengucapkan salam aidil adha.. balik klate ko perak deme??..

diana said...

selamat hari raya aidiladha..
jom la jalan2 raya kat kedah..
heheh

ardinihumaira said...

salam aidiladha!;)

one2paii said...

gua pun nak uhcapkan selamat hari raya aidiladha kek lu jugak..samo2 la kita berayo erk

missSenget said...

slmt beraya aibaks.. :) cuti lama ka??

Bulan said...

salam aidiladha uncle..
maafkan bulan k.if ade tersalah ckap.terkasar bahasa..ehee

AngahSayang2314 said...

oh yop mana menghilangkan diri lak yop puas angah cari.. apa2 pun salam aidiladha gak.. hehehe

.:: dieylah :: said...

Salam aidil adha aibaks...hehe..
semoga lbh meriah taun ni... ^^

TiKa LEh said...

selamat hari raya aidiladha..sedia korban apa saja..

Tomato Gurl's Life said...

salam aidiladha aibaks..buat korban x?hehe

Yuni Aisyah said...

salam aidiladha...moga kte menyelami makna sbnr erti sbuah pengorbanan..

Miza Yusof said...

salam singgah. hai tuan rumah. miza datang sini. selamat berkenalan :)

selamat hari raya aidiladha :)