Satu Malaysia Satu Ummah

ehsan dari image google
Salam 1 Muharam 1432 kepad semua muslimin dan muslimat yang beragama Islam.  Hari ini merupakan hari bersejarah bagi setiap umat Islam di muka bumi ini,  Korang tahu ke kenapa sambutan ini disambut?  Untuk maklumat tambahan kepada korang yang masih kurang pasti, ia disambut bersempena dengan penghijrahan Nabi Muhammad SAW dari kota Mekah ke kota Madinah untuk bertujuan meluaskan agama Allah kepada semua.

Kita sebagai umat Islam wajib mengetahui kepentingan penghijrahan ini.  Klu korang rasa korang tak tahu, elok la korang ambil tahu dan korang eloklah rasa risau sekiranya korang adalah seorang muslim.

Marilah kita sama2 berazam sempena tahun baru Hijrah ini untuk menjadi muslim seperti yang di ajar oleh Nabi kita.  Tak perlu 1 Januari nak pasang azam baru dan niat. 

nota kaki: setiap detik menambahkan usia dunia dan setiap detik itu membuatkan aku semakin risau dengan manusia bergelar muslim.  Semoga kita sama2 ambil iktibar.

17 comments:

makdara TERdiva said...

salam maal hijrah! ape azam baru????meh la share2 kt sini.. :)

sibutiz said...

keren tulisanaya...
met tahun baru hijriah ya...

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

salam
tahun baru,azam baru.perlu di ingat buku catatan pun baru..kena byk beramal penuhkan buku pas ni.hehe

sarah-najwan said...

salam maal hijrah
semoga kita semakin diberkati..

biskut said...

tetapkan nawaitu...usaha lunaskan..doakan kesejahteraan.mohon keampunan.salam maal hijrah.

ciknabil-a said...

salam maal hijrah dari nabila. :)

EzzEddin said...

salam maal hijrah..jangan lupa baca doa

AngahSayang2314 said...

salam maal hijrah yoppp eh apa tahun baru nie yop azamnyerrrrr

Matika Love said...

salam maal hijrah..

Encik MamaT said...

selamat tahun baru bro... :D

.:: dieylah :: said...

salam maal hijrah..mulakan tahun baru dgn azam baru dan senyuman yg baru... ^^

Gayahspears said...

Salam maal hijrah bro~ same2 kita berhijrah ya

AngahSayang2314 said...

yop..yoppppp mana azam tahun baru yopppp

kLaKuWaHaRa said...

Welcome...
Nice blog..
http://klakuwahara.blogspot.com

Fiqas said...

salam aibaks, salam maal hijrah..sama2 kita berazam dan tunaikan jugak azam tu..:)

Cik Moon said...

salam maal hijrah...lama x terjah blog org lain ni..huhu

Cik Tom said...

salam maal hijrah!