beez...

orang2 tua kata.. "klu lebah masuk rumah.. rezki tu.."
aku plak kata.. "uih cik lebah.. depa duk diam2 yer.. kami nak makan ni.."

haha.. tu la ceritanya di antara pendapat beberapa orang tua yang mempunyai ideologi2 mereka sendiri.. maksudnya.. klu lebah masuk rumah korang.. atau lebah wat sarang kat tepi rumah ke.. atas pokok depan rumah ke.. maksudnya rezki yang melimpah ruah.. kebenarannya? wallahualam.. 

tapi pada aku.. lebah ni tetap makhluk Dia Yang Maha Esa.. kehadiarannya adalah satu rezki.. hadirnya sebagai tetamu Allah yang datang untuk menyerikan kita.. tapi klu kehadirannya kononnya boleh menambah rezeki.. tu semua ketentuan Ilahi.. jgnla kita semua berlaku syirik secara tak sengaja..

hehe.. sorry la yerk.. pepagi ni.. ustaz aibaks dari aibaks.blogspot.com plak yang berceloteh.. bukan pe.. tgh aku duk makan bekpas pagi tadi.. de la 3 sekawan lebah ni datang singgah kat umah aku tadi.. pastu aku teringat plak kata2 orang tua tentang lebah masuk rumah katanya rezeki bertambah.. wallahualam.. bagi aku.. aku anggap lebah tu tetamu kat rumah je.. 
nota kaki: sebelum aku kelur gi keje tadi.. siap aku pesan kat lebah tu.. "nanti da abis main2 kat lampu tu.. keluar yerk.." haha.. 

No comments: