me mess...sy...

kredit dari google image
haha...tgh2 aku sibuk wat keje.. dengan keserabutan yang de.. aku teringat pasal intebiu aku rabu ni.. aku pun call la balik tempat kejadian.. haha.. mule2 call.. orang yang incharge tak de.. aku ok lagi.. sebab depa suh aku call balik lagi setengah jam.. 

pastu.. aku call lagi.. die sibuk plak.. pergh... buzy tul orang tuh.. aku rileks lagi.. setengah jam lagi aku call lagi sekali nak confirm pasal intebiu tuh.. orang yang incharge jawab.. " awak apply post apa?" aku pun jawab la post yang aku apply.. pastu die selamba je jawab.. " post yang awak apply tak de kekosongan".. haha... aku bingung sat..

sbb masa aku apply tuh.. de je kekosongan yang de.. tapi bile aku nak confirm intebiu tu.. die selamba jawab takde kekosongan.. buleh ke? so, dari sini.. meh aku nak share skit ngan korang tips2 terima panggilan telefon untuk sesi intebiu..

1. selamber je tanye dari mana dapat no tpon korang..
2. selamber gak tanye post pe yang ditawarkan intebiu..
3. pastu selamber je tanye sape yang akan intebiu korang..
4. selamber gak tanye selain berapa panel yang akan intebiu..
5. dan selamber je tanye pe2 soklan lain yang korang nak tanye..


bukan pe.. aku harap korang semua tak kene tipu ngan syarikat2 yang panggil intebiu tu.. aku bukan pe.. syarikat yang aku terima intebiu ni gak syarikat yang besar gak la nama die.. macam2 die buat.. umah la.. pokok la.. kesihatan la.. dan macam2 lagi.. pastu bile aku call balik nak wat comnformation.. macam2 alasan die bagi.. haha.. selamat mencuba dan berhati2!

No comments: