semua naik.. yang ni pun naik gak ke?

pinjam pakcik google
salam jumaat lagi.. baru2 ni.. de berita pasal pesakit mental di mesia meningkat 15.6% tahun 2010.. berita ni aku dah bace lame.. 18/1/2010.. kat utusan...kalau ikut banci yg lepas yg aku de tulis kat sini, rakyat Malaysia de lebih kurang 27.6 juta.. pastu dalam utusan tu kate 15.6% tu lebih kurang 400,227 yang sakit mental...

aku xsure gak sape yg termasuk dlm org sakit mental yg dorang kire ni..orang yg gi jumpe psikitrist nak dpt nasihat termasuk gak ke?atau yg dok dalam wad yg mmg betul2 dah gila?

tapi yang penting nape org leh jadi murung.. murung ni pada aku la hati die xtenang, de benda yg mengganggu akal, perasaan, jiwa dorang ni..

pe yang ganggu?aku rase la...
- xpenah puas pe yg ade.. material la selalunyakan?
- dengki tgk pe org lain ade.. ni mmg da tahap bahaya..
- dendam.. ni kes xredha la ni
- suke syak wasangka tanpa sebab.. selalu berlaku pada pasangan suami isteri
- jauh dari Allah swt.. kompom la xtenang
- kene gangguan jin,sihir.. yg mmg kesian la..

nota kaki : banyak lg sbb2 die kot...kene tau punca baru leh tau jalan nak selesaikan kan?kan?kan?

nota kaki 2: haha.. klu korang sakit mental.. kene daftar pastu leh dapat potongan istimewa utk semua benda.. lrt.. tiket wayang.. tiket bas.. parking senang.. etc.. haha.. da daftar ke?

No comments: