labour ker labor ker labur ke lebur?

pinjam gamba abg google
jam da nak masuk tghr... seb baik rini aku free skit.. leh la lega2kan jari ni duk mencontengmenulis blog ni.. haha.. nak dijadikan cerita.. baru2 ni aku de citer pasal duit kat sini..mesti de di antara korang pun pernah gak terfikir pasal duit ni kan?


hmm.. pastu.. walaupun korang dapat menyimpan sejumlah duit setiap hari ke.. tiap2 bulan ke.. tak pun korang tibe2 teringat nak menyimpan setahun sekali ke.. korang pernah tak fikir dan cadang atau da buat pelaburan? ala.. pelaburan.. macam bisnes2 maju tu.. korang buh 5 hebu.. nak pulangan die 10 hebu.. total dapat 15 hebu..


aku pernah gak dengar dan join pasal satu investment yang memberi pulangan di antara 7-8% setahun.. tak yah la aku sebut nama nye.. korang faham kan.. pastu aku pernah gak join satu lagi pakej investment yang same.. tapi mudah sebab dikatakan leh wat pinjaman atas pelaburan.. hmm.. tapi pulangan die jadi kecik skit la lepas tolak interest pinjaman tu.. dlm 1-2% setahun..


hmm.. pasal satu lagi pelaburan ni.. kite beli beberapa ketul atau unit yang "dipercayai" boleh membuahkan hasil.. dari beberapa buah syarikat bank yang berlesen la.. pe nama nyer.. unit terpercaya? hehe.. tapi korang kene peram la dulu dalam 4-5 tahun.. baru leh dapat pulangannya.. dikatakan leh dapat lebih dari 8% setahun..


hmm.. tak pun satu lagi pelaburan yang dilansungkan oleh satu jenis syarikat kewangan berlesen ni.. katanye.. korang labur sekian jumlah.. pastu on the spot korang dapat faedahnye terus.. tapi korang kene peramla dalam setahun dua.. hmm...
pinjam gamba abg google
klu emas plak.. aku usha rege die tahun 2007 dulu.. baru tak sampai 80 hengget segram.. tapi sekarang da nek lebih 150 segram.. hhmm.. rugi2...
pinjam gamba abg google
meh la borak2 ngan aku pasal pelaburan yang korang pernah buat.. aku nak melabur gak.. kasi tambah pendapatan sampingan aku dan keluarga.. selain aku tengah melabur dengan nuffnang ni..

No comments: